قیمت پارچه جاجیم سنتی عرض ۲ متر

نمایندگی فروش کارخانه تولید پارچه جاجیم

قیمت پارچه جاجیم بستگی به نوع ترکیبات و ضخامت و کیفیت آن دارد جاجیم پارچه ای ضخیم و یا نوعی بافت دورو است که با نخ های رنگی و ظریف پشم و یا کرک و یا ترکیب پشم و کرک و ابریشم تولید می شود.
تولیدی در کشور مربوط به شهرهای صنعتی یزد اصفهان است که هنوز در آن ها نساجی پارچه های سنتی انجام می
شود برای آنکه بدانیم جاجیم چیست با ما همراه باشید.

چرا جاجیم پیشنهاد می شود ؟

قیمت پارچه جاجیم

زیرا این پارچه یکی از پارچه های سنتی ایران است و هنوز هم در بسیاری از سرا های سنتی از این پارچه استفاده می‌کند.
این پارچه در دهه پیش رو بسیار مورد طرفداران خاص خود که اغلب تیپ های هنر و هنر دوست بودند بسیار باب شد و دلیل آن هم توجه به صنایع دستی ایران بود و چند کاراخانه که با تولید این پارچه در طرح ها و مدل های مختلف توانستند سهمی در بازار به دست بیاورند و آن را از انحصار تولید کم توسط زنان عشایر و روستایی درآورند و آن را با قیمت بسیار مناسب در اختیار بازار فروش قرار بدهند.
قابل ذکر است که دلیل گرانی جاجیم های سنتی تولید بسیار سخت آن و استفاده از مواد طبیعی و همچنین زمان بر بودن آن است و امروزه بسیاری از افراد تمایل به استفاده از جاجیم طبیعی دارند و حاضرند پول بسیار زیادی برای آن بپردازند.
با آمدن پارچه های جاجیم کارخانه ای قیمت پارچه جاجیم بسیار کمتر و افراد بیشتری برای کارهایشان چه برای زیبایی و چه کاربردی از آن استفاده کردند.
چون این پارچه دارای گره و بافت است احتمال بید زدگی و خاک گرفتگی و آلودگی آن بسیار بالاست.
برای شستن آن هرگز از آب داغ و سفید کننده های اسیدی و برس مخصوص تمیزکاری فرش استفاده نکنید و در صورتی که از آن برای مدت زمان زیادی استفاده نمی کنید ، از نفالین برای دور کردن حشرات در آن استفاده کنید..

کاربردها

کاربرد جاجیم سنتی

به عنوان روتختی و سایر وسایل خواب پارچه همچنین علاوه بر آنکه در چند کارخانه تولید می شود و  همچنان در عشایر و بین خانم های عشایر بافته می شود .
طرح هایی که از جاجیم به بازار عرضه می شود و یا تولید می شود عبارتند از مربع هفت و هشت خشتی و الماس.
جاجیم ها معمولاً در عرض های گوناگون تهیه می‌شود و در واقع گرماژ های متفاوتی دارند که دو عرض ۱۶۰ و ۲۰۰ سانتی از همه معروف تر است.
جاجیم های چیچکله به خاطر نقش های لوزی دار و راه راه آن همیشه زبانزد از لحاظ زیبایی بوده است .
جاجیم ها همچنان با وجود آنکه دستگاه های بسیار پیشرفته در کارخانه ها آماده و کارخانه ها و اصول تولید این پارچه هستند اما در بسیاری از روستاها همچنان خانم ها عشایر و خانم های روستاییان را می بافند همانطور که می دانید و دیده اید جاجیم ها معمولاً در رنگ های محدود تولید می شود معمولاً رنگ های آن ها از ۶ الی ۸ رنگ تجاوز نمی‌کند .
بیشترین کارکرد جاجیم در محصولات و مکان های سنتی و هنری می باشد البته این جدا از مصرف جاجیم در بین عشایر و استفاده های شخصی آنها به خصوص برای چادر و وسایل داخل چادر است امروزه با توجه به زیبایی نمد و توجه خاص به صنایع دستی این پارچه برای دوخت انواع کیف کفش روفرشی و کالای خواب از نوع مرغوب آن استفاده می شود.
چون این پارچه فاقد پرز می باشد میتوان از هر دو طرف آن استفاده کرد همچنین برای تولید آن الیاف نخی و یا همان پنبه ای در پودهای این پارچه استفاده می شود.
نوع دیگری از پارچه جاجیم که به خصوص در کارخانه های اصفهان تولید می‌شود به نسبت کارخانه های یزد پارچه جاجیم لمینت شده است که این پارچه ها را پس از تولید با مواد اسپانباند ترکیب می کند و این جاجیم تولیدی می تواند دارای طرح های گوناگون و متنوعی باشد و دارای کاربردهای متنوع تری می شود مانند کیف، جامدادی و…

قیمت پارچه جاجیم در بازار 

 

قیمت پارچه جاجیم هم مانند هر پارچه دیگری بسته به شرلیطی است که در آن تولید می شود و کارخانه ای که آن را تولید می کند.
امروز هنوز هم زنان عشایر و روستایی خود این محصولات زیبا را می بافند و به بازار عرضه میکنند.
با  این وجود کارخانه هایی هستند که کار تولید این پارچه زیبا و سنتی ایرانی را انجام می هند. این کارخانه ها در اصفهان و یزد و تهران هستند  و در بقیه کشور کارخانه تولید جاجیم به ندرت به چشم می خورد.
همانطور که گفتیم این پارچه ترکیب الیاف و نخ هاست ، بستگی دارد که شما از چه نوع الیاف و نخی استفاده می کنید؟ پشم و یا ابریشم و یا الیاف مصنوعی هم با آن ترکیب می کنید؟
بصورت دستی تولید می شود و یا کارخانه ای؟ اگر بصورت کارخانه ای تولید می شود قیمت آن بسیار مقرون بصرفه تر به نسبت نوع ماشینی آن است اما اگر بصورت دستی است بسیار گران است زیرا جزو صنایغ دستی محسوب می شود و توسط مجموعه ما بفروش نمی رسد و می توانید آن را از بازارچه های محلی صنایع دستی و یا مغازه های کااهای صنایع دستی در بازار خریداری نمایید.
مجموعه ما با داشتن نمایندگی اختصاصی پارچه جاجیم سنتی عرض دو متر می تواند این پارچه کارخانه ای و یا ماشینی را با کیفیت بسیار عالی در اختیار شما قرار دهد . ما چون نماینده کارخانه ها هستیم علاوه بر آنکه می توانیم کیفیت و برند کارخانه را به شما تضمین بدهیم می توانیم به شما تضمین بدهیم که ما مناسب ترین قیمت بازار را در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم تا مشتریان بیشتری بتوانند این پارچه زیبا را برای کارهای خود استفاده بکنند.
با وجود عرض دو متر این پارچه معمولا برای دوخت کالاهای خواب مانند رو تختی و گاها ملحفه شما چندان پرتی زیادی در کار و تولیدی خود ندارید و این برای شما بسیار مقرون به صرفه می باشد.
اگر بصورت عمده و طاقه ای قصد خرید دارید میتوانید با مجموعه ما واقع در تهران و خیابان آزادی ارتباط گرفته و بصورت حضوری با تععین وقت قبلی و تلفنی و آنلاین با سر زدن به وب سایت های ما محصولات مورد نیاز خود را تهیه نمایید.
همکاران فروش ما در مجموعه موظفند پاسخگوی هرگونه سوال و استعلام قیمت و موجودی و هرگونه سوال شما درباره پارچه جاجیم باشند. .
و در صورت درخواست نمونه آن را در اسرع وقت برای شما  بصورت پیک و یا پست ارسال کنند تا شما با خیال راحت تری و پس از دیدن پارچه نمونه از نزدیک ان را خریداری نمایید.
با یکبار خرید از ما با توجه به خوشنامی مجموعه ما مشتری دائمی ما خواهید شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.