, , ,

کارخانه نمد ورامین | قیمت فروش عمده پارچه نمدی و لایی سوزنی

کارخانه نمد ورامین

لایی سوزنی پلی استر در صنایع مختلف کاربردهای متفاوت و متنوعی دارد. کارخانه نمد ورامین نیز محصولات خود را برای کاربرد در صنایع مخنلف از صنعت پوشاک گرفته تا خودروسازی، عروسک سازی، فیلتر سازی، مبلمان، کالای خواب و … تولید و عرضه می کند. این تولیدات از جمله منسوجات بی بافت Nonwoven به شمار می رود.

بی بافت ها یکی از سه دسته عمده منسوجات، در تقسیم بندی بر اساس روش تولید هستند. این دسته بندی عبارت است از بافت تخت، بافت حلقوی و بی بافت یا نبافته. در دو روش اول، ابتدا الیاف را در فرایند ریسندگی تبدیل به نخ می نمایند و سپس وارد فرآیند بافندگی می کنند. دو روش عمده بافندگی نیز عبارتند از بافت تخت و بافت حلقوی. پارچه هایی مانند پارچه تترون پراهنی ، پارچه فاستونی یا کت و شلواری ، پارچه ملحفه ای ، پارچه پرده ای به صورت تخت بافت تولید می شوند. پارچه هایی هم که برای تولید انواع تی شرت مورد استفاده قرار می گیرند، به روش حلقوی بافته شده اند. اما در دسته بی بافت ها، الیاف را مستقیماً تبدیل به پارچه و منسوج می کنیم. جهت آشنایی بیشتر با این فرآیندها و تولیدات کارخانه نمد ورامین با ما همراه باشید.

کارخانه نمد ورامین

روش های تولید منسوجات بی بافت

منسوجات بی بافت

منسوجات بی بافت با به هم چسبیدن یا در هم تنیده شدن الیاف تولید می شوند. این کار به سه روش انجام می شود:

  • حرارت
  • چسب
  • تثبیت مکانیکی

در روش حرارتی الیاف تحت تأثیر حرارت مقداری نرم شده و به هم می چسبند. انواع لایی ترموفیوز و پا پشم شیشه به این روش تولید می شوند که در صنعت پوشاک، کالای خواب و مبلمان بیشترین کاربرد را دارند. برای تولید برخی نبافته ها مانند اسپانباند و ملت بلون نیز الیاف یا ذوب می شود و یا به حد ذوب نزدیک می شود.

در روش تثبت مکانیکی از فرایندهایی مانند سوزن زنی needle punching و یا پرس استفاده می شود. سوزن زنی روشی است که در آن با استفاده از حرکات رفت و برگشتی تعداد بسیار زیادی سوزن در لایه های الیاف، آنها را در هم می تنند. پارچه نمدی محصول این فرایند است که به آن لایی سوزنی نیز گفته می شود. روش آب گره نیز یکی دیگر از روش های تثبیت مکانیکی است که محصول این فرآیند اسپانلس نامیده می شود.

در بسیاری از محصولات، از ترکیبی از روش های فوق استفاده می شود. برای مثال اکثر پارچه های نمدی، پس از سوزن زنی وارد دستگاه کلندر می شوند و با استفاده از حرارت و فشار، استحکام بیشتر و سطح صافتری پیدا می کنند.

محصولات کارخانه نمد ورامین

کارخانه نمد ورامین با دارا بودن خطوط متعدد تولید لایی سوزنی و لایی ترموفیوز یا حرارتی یکی تولیدکنندگان برتر کشور به شمار می رود.
لایی سوزنی را از الیاف پلی استر و در موارد نادری از الیاف پلی پروپیلن و یا پنبه و یا سایر الیاف ها تولید می کنند. این محصول تنوع بسیار بالا و کاربردهای متعددی دارد. دیلاً به برخی از آنها اشاره می کنیم:

نمد رنگی

نمد رنگی

پارچه نمدی رنگی آشناترین نوع لایی سوزنی برای عموم مردم است که در صنابع دستی، صنایع تزئینی و کاردستی دانش آموزان کاربرد دارد. کارخانه نمد ورامین از معدود کارخانجاتی در کشور است که اقدام به تولید نمد رنگی می کند. تنوع رنگ های تولید شده در این واحد صنعتی به بیش از ۵۰ رنگ می رسد. رنگ های تولید شده با یک کد سه رقمی مشخص می شود. برای مثال کدهای ۱۳۶ و ۱۳۷ و ۱۳۸ به طیف های رنگ زرد اختصاص داده شده است. کدهای ۱۴۵ و ۱۴۶ و ۱۷۴ و ۱۷۴ نیز به طیف رنگ های قرمز. به عبارتی در رنگ های اصلی تلاش شده طیف آن رنگ مورد پوشش قرار داده شود تا مشتریان بر اساس سلیقه و طراحی محصول خود گزینه های بیشتری برای انتخاب داشته باشند. گرماژ های معمول این نوع لایی سوزنی عبارتند از ۲۴۰ گرم و ۵۰۰ گرم.

نمد یا لایی سوزنی خودرویی

لایی سوزنی

لایی سوزنی بیشترین کاربرد را در صنعت خودرو سازی دارد. بخش اعظمی از تولیدات کارخانجات نمد کشور به تأمین مواد اولیه این صنعت اختصاص دارد. در خودرو سازی برای پوشش کف و سقف و عایق صدای بین کابین و موتور، عایق صدای روی کاپوت موتور و دوخت روکش صندلی، پوشش پشت پارچه روکش صندلی و موارد دیگر از جمله فیلتر ها مورد استفاده قرار می گیرد. طبیعی است مشخصات فنی نمدها در موارد مختلف، متفاوت باشد.

لایی سوزنی فیلتری

لایی سوزنی فیلتری

لایی فیلتری در بین منسوجات بی بافت شاید بیشترین حساسیت را داشته باشد. زیرا باید انسجام و یکنواختی بالایی در بافت داشته باشد تا بتواند از نفوذ ذرات جلوگیری کند. اندازه ذراتی که باید فیلتر شوند، در کاربردهای مختلف، متفاوت است. معمولاً فیلترسازان در این زمینه از استانداردهای مشخصی پیروی می کنند.

کارخانه نمد ورامین انواع لایی سوزنی را با توجه به استانداردهای حاکم در صنعت فیلترسازی تولید و روانه بازار می کند. این محصولات در فیلتر انواع سیالات مانند هوا، گرد و خاک، آب، روغن، گل و لای و … به کار می روند.

لایی سوزنی ژئوتکستایل

ژئوتکستایل به منسوجی گفته می شود که جهت تثبیت، جداسازی، حفاظت و یا فیلتراسیون خاک در پروژه های عمرانی و یا کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد. مهندسان در این پروژه ها بسته به کاربرد و انتظاری که از ژئوتکستایل دارند، از انواع منسوجات بافته و یا نبافته استفاده می کنند. برای مثال در صورتی که نیاز به مقاومت کششی بالا در ژئوتکستایل باشد، از منسوجات بافته استفاده می کنند. در صورتی هم که نیاز به قابلیت فیلتراسیون و یا جداسازی بالا باشد، سراغ منسوجات نبافته از جمله لایی سوزنی می آیند. مشخصات پارچه های مورد استفاده نیز بر اساس کاربرد آن ها تعیین می شود.

انواع لایی سوزنی جهت استفاده به عنوان ژئوتکستایل از دیگر محصولات کارخانه نمد ورامین به شمار می رود.

تولید انواع لایی حرارتی یا ترموفیوز در کارخانه نمد ورامین

لایی ترموفیوز کارخانه نمد ورامین

لایی حرارتی با ترموفیوز که در زبان عامیانه به آن پشم شیشه نیز گفته می شود، از محصولات مهمی است که در این واحد صنعتی تولید می شود. این لایی های در تولید کالای خواب اعم از تشک و لحاف، تولید مبلمان و صندلی، البسه زمستانی، محصولات آشپزخانه، فیلترسازی، عایق سازی و موارد بسیار زیاد دیگر کاربرد دارند. در این محصول نیز مشخصات فنی بر اساس کاربردها تعیین می گردد.

خرید انواع نمد ، لایی سوزنی و لایی ترموفیوز از کارخانه نمد ورامین

خرید مستقیم لایی سوزنی از کارخانه نمد ورامین

خرید از کارخانه نمد ورامین به سه صورت انجام می شود.

  1. اگر شما محصولی را نیاز دارید که جزء تولیدات عمومی کارخانه است، کافی است با ما تماس بگیرید و از کارشناسان اطلاعات لازم را دریافت نمایید. برای مثال خرید نمد رنگی ۲۴۰ و یا ۵۰۰ گرم و یا نمد خودرویی مشکی ۲۰۰ گرم یا ۲۵۰ و یا ۳۳۰ گرم و یا لایی ترموفیوز فیلتری ۲۲۰ گرم ۱ سانتی عرض ۲۲۰ بدین طریق قابل انجام است.
  2. اگر نیاز به محصولی دارید که جزء تولیدات خاص کارخانه است، مثلاً لایی سوزنی فیلتری سفید آلفا ۳۳۰ گرم عرض ۷۷ ، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و سفارش خود را جهت تولید، ثبت نمایید تا در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه، اقدام به تولید و تحویل بار نماییم. همچنین در صورتی که محصول مورد نیاز شما، از تولیدات معمول کارخانه است، اما آن را با عرض یا گرماژ متفاوتی نیاز دارید، مثلاً بتا مشکی ۳۳۰ گرم که در عرض ۱۵۰ سانت تولید می شود را در عرض ۳۰۰ سانت نیاز دارید، باز هم همین مسیر را باید طی کنید.
  3. اگر شما محصولی را می خواهید که تاکنون در کارخانه نمد ورامین تولید نشده، باید مشخصات فنی و نمونه خود را برای ما ارسال نمایید تا ضمن آنالیز امکانسنجی تولید آن را انجام داده و شرایط را به شما اعلام نماییم.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.